Long time no see!! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Emmeke Ran - WaarBenJij.nu Long time no see!! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Emmeke Ran - WaarBenJij.nu

Long time no see!!

Door: Emmeke

Blijf op de hoogte en volg Emmeke

26 Oktober 2006 | Peru, Arequipa

Ok, let´s go then! Het is een tijd geleden dat ik een stuk geschreven heb en met het schrijven in mijn dagboek ben ik de laatste tijd ook niet zo trouw geweest dus het wordt diep in mijn geheugen graven!

Waar waren we gebleven... school. Ik had nog een weekje school en daarna was het vakantie. Naar de vakantie heb ik echt toegeleefd, even een weekje geen school! School was super saai doordat er heel veel proefwerken waren en veel hoefde ik niet te maken. De helft snap ik toch niet. Maar bij sommige proefwerken ben ik trots met mijn woordenboek in mijn hand aan de slag gegaan. Soms waren ze behoorlijk verbaasd over het resultaat. Ik heb namelijk helemaal geen schoolboeken dus ik ben gewoon intelligent, hahaha. Verder is er niet veel gebeurd op school.

Ik ben een aantal keer wezen sporten. Ook danslessen, echt geweldig! Het gaat super snel en je moet echt letterlijk alle delen van je lichaam bewegen maar het is geweldig! Ik heb ook een lange discussie gehad over de prijs, op een dag was het opeens een stuk duurder. Ja.. op dit moment houden ze daar van me, ik heb al vaker een aanvaring met ze gehad maar.. een heerlijk gevoel dat ik me lekker kan verdedigen, in het spaans!

In de vakantie heb ik niet heel veel bijzonders gedaan. Ik ben iedere dag wel bezig geweest maar geen hele speciale tripjes gemaakt. Ik ben veel met mijn broertjes geweest en andere exchange studenten. Ooh... ik heb wel wat speciaals gedaan, ik heb mijn eerste rit gehad, in een kever!!! Geweldig, nu hou ik nog meer van die auto!
De auto was van een leraar van Collegio International. Daar zitten heel veel exchange studenten. Ik ben met hem, Anika, Stephanie en Katya naar een arm schooltje geweest waar hij ook werkt. Opzich viel de armoede nog wel mee, het zag er allemaal nog aardig goed uit. Ik ben ook bang dat de armoede langzamerhand toch een beetje normaal voor me wordt en dingen dus wel mee vallen maar als ik er aan terug denk dan is het toch wel ernstig.

2 weken terug op zaterdag ben ik ziek geworden, ik had de griep goed te pakken echt alles aan me deed pijn. Ik ben de hele week na de vakantie niet naar school geweest. Niet dat dat zo erg is maar, dat ik ziek was was wat minder! Zaterdag heb ik samen met Chris en Anika een overheerlijk bruinbrood gebakken en dat gegeten met vlokken, zo dat was lekker! Voor het eerst in 3 maanden dat ik eens een lekkere bruine boterham at, mjammie :-) Met dank aan Anika haar moeder!

Afgelopen zondag was er een feest op de school van mijn broertjes. Fiesta Familiar, de hele school komt samen en er is eten, drinken, muziek er zijn spelletjes, al met al best gezellig!

Maandag hoefde de tweeling niet naar school dus ik ben ook niet te gaan. ´s Avonds toen ik net gegeten had en al lekker in mijn pyjama zat werden we opgebeld dat we naar het huis van vrienden moesten komen. Ze hadden in de eerste instantie alleen mijn ouders uitgenodigd maar wij waren toch ook wel welkom. Wat was er nou aan de hand, er werden twee huizen gedoopt. Ik dacht eerst dat het een grapje was maar nee, het was allemaal heel officieel.

Maandag avond zei mijn vader tegen me: “je vindt school echt niet leuk he?” waarop ik antwoorde dat dat inderdaad waar was. Hij zei toen tegen me dat als ik er echt geen plezier in heb dat ik niet naar school hoef te gaan maar dat we het daar later nog wel over zouden hebben. Dinsdag ochtend kwam ik de overloop op gewandeld met mijn uniform aan en met het idee dat ik gewoon weer naar school ging. Zei mijn moeder:” jij gaat niet naar school vandaag. Er moeten eerst dingen geregeld worden omdat je zo lang afwezig bent geweest en als je het niet leuk vindt hoef je van ons helemaal niet meer te gaan”. Dus... IK GA NIET MEER NAAR SCHOOL!! Er moeten nog wel wat dingen geregeld worden maar als het goed is hoef ik nooit meer terug :-) Ik wil nu in de maand november spaans gaan leren en dan beginnen de vakantie in december tot maart en hopelijk kan ik dan vrijwilligerswerk gaan doen.

Gister was het de verjaardag van Christian. Ik ben gezellig met hem en wat vrienden wezen eten en drinken en daarna thuis vrolijk verder gegaan. Het was erg gezellig, zijn vreselijke vriendinnen hielden zich netjes op de achtergrond, geen gegil niets, gewoon een gezellige boel. Papa en Mama hadden klompsloffen opgestuurd, heel tof!

Volgende week ga ik voor 8 dagen naar Cusco waar ik echt heel erg veel zin in heb. Machu Pichu!! En dan zien we wel verder hoe alles gaat lopen.

xx

  • 27 Oktober 2006 - 06:39

    Mama:

    Hallo lieve schat.
    Wat fijn dat je nu niet meer naar die school hoeft, je was daar echt niet gelukkig.Wij zijn blij dat jouw papa en mama daar je zo goed begrijpen.Nu nog een maandje Spaans leren en dan verwacht ik dat je eerste visite al wel op de stoep staat.Ik hoop dat je geniet van je reis naar Cusco.
    xxx Mama

  • 27 Oktober 2006 - 07:14

    Dieuwertje:

    Hey Sis,

    Nou dat lange berichtje heeft dus niet lang op zich hoeven wachten. Ik vindt dat je dat toch weer snel en leuk hebt gedaan. Wat leuk dat de Cusco trip toch doorgaat! Ik dacht dat die dr ook al bij in zou schieten. Geniet nog maar even van je vrije tijd en daarna ga je dus naar de universiteit, wat je dan dus met je inteligentie makkelijk moet redden!!! Veel plezier de komende weken en ik hoor wel weer van je.

    Dikke Kus je Zus

  • 30 Oktober 2006 - 08:06

    Papa:

    Hoi jongste!
    Laat ik ook nog wat schrijven. We hebben de laatste tijd wat afgebeld vanwege onze verjaardagen en dat oma hier was. Het is goed te lezen, dat het weer beter met je gaat en dat de martelgang van het naar school gaan is afgelopen. Nu op naar de spaanse les en ze kunnen je straks niets meer wijs maken. xx en groetjes. Papa

  • 31 Oktober 2006 - 12:16

    Marleen:

    Joepie ze hoeft niet meer naar school. Je hebt er veel meer aan om je op het Spaans te concentreren. Ik hoop dat Cusco de moeite waard is. Geniet ervan met volle teugen, maar dat is je wel toevertrouwd. Liefs Marleen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2007

Hora Peruana

24 December 2006

Maria Rayan Willen

22 November 2006

Nog 2 nachtjes..!!!

03 November 2006

B E A UTIFUL!!!

26 Oktober 2006

Long time no see!!
Emmeke

Actief sinds 04 Juli 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 29286

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: