B E A UTIFUL!!! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Emmeke Ran - WaarBenJij.nu B E A UTIFUL!!! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Emmeke Ran - WaarBenJij.nu

B E A UTIFUL!!!

Door: Emmeke

Blijf op de hoogte en volg Emmeke

03 November 2006 | Peru, Arequipa

Wauw, ik zit nu in Cusco en het is echt geweldig! Wat een mooie stad en omgeving, ik kom af en toe echt ogen te kort.

We hebben veel ruines van de inka´s bezocht echt heel erg interessant. De inka´s waren hele slimme mensen! Bijna alles staat nog en dan moet je nagaan dat het zo´n 1000 jaar geleden is en er hier ook aardbevingen zijn.

Gister was het de dag van de doden. We zijn naar een begraafplaats geweest waar mensen bloemen bij graven neer leggen en feest vieren op de begraafplaats, bier drinken etc. heel erg vreemd. Ik voelde me er echt totaal niet op mijn plaats als toerist!

Vanochtend was heel vreemd. We werden wakker doordat onze "begeleidster" heel erg hard op de deur stond te bonzen. Wat bleek nou.. de hele groep zat al in de bus en toen kwamen ze er achter dat er 4 mensen ontbraken. Dus.. we moesten ons in 5 min. klaar maken en anders maar een taxi nemen. Echt belachelijk, het is haar verantwoordelijkheid maar ze let echt nergens op. Wij moeten haar op dingen attenderen en ze is echt heel erg bitcherig maar goed.. de andere exchange studenten waren niet zo blij dat ze op ons moesten wachten. Het achterlijkste van allemaal is nog dat ze ons rond 8 uur hadden gebeld en dat er niemand op nam, gaat er dan geen lampje branden...? Maar de dag was goed, iedereen was alleen een beetje moe omdat we gister avond uit waren geweest.

Morgen en overmorgen gaan we een kleine versie van de inka trail lopen, Machu Pichu!! Ik heb er heel erg veel zin in! Het lopen is hier wel heel vermoeiend. Gister waren we in een heel erg mooi dorpje wat zo´n 4000 m hoog lag. Nou, ik voelde me echt net een oudwijf, een flesje zuurstof zou handig zijn!

Het dorpje was echt geweldig, wat een rust, wat een schone lucht. Onze gids vertelde ons dat mensen hier een internationaal vliegveld willen bouwen echt belachelijk. Zoiets moois ga je toch niet vernietigen voor een vliegveld!

Als ik thuis kom hebben we een quad, de tweeling en mijn vader waren afgelopen weekend naar Lima om een quad te komen voor van de zomer op het strand en ik zal je zeggen.. ik heb mijn broertjes nog nooit zo blij gezien. Echt gelukkiger kun je ze op dit moment niet maken. Ik ga ze straks ff bellen, als het goed is is dat ding vandaag gearriveerd!

Nou... ik ga weer.

Hasta Luego!

xx

  • 03 November 2006 - 22:18

    Papa:

    Hoi jongste,
    Ik dacht al tijdens het MSN gesprek:"Het duurt soms wel lang". Maar nu heb ik gezien,waardoor het kwam.Ik heb weer met veelplezier gelezen. Super dat je zo geniet. Neem het goed in je op. Je zit in een unieke omgeving en hopelijk snapt iedereen dat.xx en groet van de oudste.

  • 04 November 2006 - 10:34

    Yvon:

    Em, wat maak jij veel mee. Geweldige ervaringen. Leuk om allemaal te lezen.
    Liefs van mij. XXX

  • 04 November 2006 - 18:15

    Oda:

    Geweldig wat je allemaal mee maakt en ZIET.Ken je Carola nog die zit nu met haar luie reed in HONGKONG voor 3wkn en daarna nog 2wkn Australie,Samen met Eva-lotta.Kan je ook volgen via Waarbenjij.nu.
    Liefs Oda en Rachel

  • 05 November 2006 - 14:18

    Dieuwertje:

    Hey sis,

    Het klinkt allemaal erg leuk en mooi! Zet je de foto's snel weer op je site, kan ik hier een beetje meegenieten. Gelukkig voel je, je alleen maar een oudwijf en ben je dr nog geen.Hoe ging de wandeling??

    Kus je zus

  • 05 November 2006 - 15:33

    Lautje:

    Lieve liefste emmeke!! Klinkt weer geweldig, god wat kan een mens jaloers zijn maar tegelijkertijd blij voor diegene zijn omdat je het zo goed hebt!!! Je doet het echt goed! hou van jou xxxxxx

  • 05 November 2006 - 18:45

    Marleen:

    wat een bofkont ben je. Dit kan niemand je ooit nog afnemen.
    liefs Marleen en Ed

  • 19 November 2006 - 19:53

    Gerry Dubbelt:

    Hoi Emmeke,
    Wat doe je het goed zo in je uppie. Vanuit Cocksdorp helemaal naar Peru, dapper hoor. Je maakt ook van alles mee, lees ik wel. Nou meid, geniet er lekker van. Je zal het van je levensdagen niet meer vergeten. Nog effetjes en dan zie je je broer, hoorde ik. Nou dat zal je goed doen. Veel plezier daar beidjes. Dag Emmeke,
    groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2007

Hora Peruana

24 December 2006

Maria Rayan Willen

22 November 2006

Nog 2 nachtjes..!!!

03 November 2006

B E A UTIFUL!!!

26 Oktober 2006

Long time no see!!
Emmeke

Actief sinds 04 Juli 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 29291

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: