Nog 2 nachtjes..!!! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Emmeke Ran - WaarBenJij.nu Nog 2 nachtjes..!!! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Emmeke Ran - WaarBenJij.nu

Nog 2 nachtjes..!!!

Door: Emmeke

Blijf op de hoogte en volg Emmeke

22 November 2006 | Peru, Arequipa

Machu Picchu was absoluut geweldig!! Het lopen was zwaar stel je voor... je zit hoog, het regent, de lucht is gigantisch vochtig, je bent aan het klimmen en het dalen en je hebt geen conditie!! Mja.. zo zag het er voor mij en de meeste uit maar... het was het absoluut waard! En ach... achteraf viel het allemaal wel mee!

Zaterdags hebben we dus de inka trail gelopen. Wat ik al zei, het was zwaar. Maar de omgeving was echt heel erg mooi. Toen we uiteindelijk bij de zonnepoort aankwamen maakte het niets meer uit hoe nat en uitgeput we waren. Daar lag Machu Picchu, we konden het zien daarvoor hadden we de hele dag gelopen en nu nog maar een klein stukje te gaan. Zondags zijn we met de bus terug gegaan naar Machu Picchu en hebben we een rondleiding gehad. Heel tof!

Dindsdag ochtend waren we weer in Arequipa, gelukkig heb ik de busreis overleefd want ik was gigantisch ziek maandag, ik weet niet wat voor pil ze me gegeven hadden maar.. ik heb bijna de hele reis geslapen. Sterk spul!

Woensdag ben ik met mijn spaanse lessen begonnen in het nederlandse schooltje. Even twee en halve week flink stampen. Op het schooltje wordt ook nederlands gegeven. Zo leuk om te horen hoe mensen nederlands leren. Ik heb een zaterdag geholpen bij het klasje voor kleine kindjes. Ze leren op spelende wijze spaans. God wat zijn de peruaanse kinderen moeilijk zeg! Ik dacht dat ik wel wat gewend was na de krim maar nee... er waren maar 10 kinderen en wij waren met zijn 3en. Ze zijn hier niet zelfstandig, ze willen bij alles hulp en ouders schijnen ook te verwachten dat alles wat er gemaakt wordt mooi is. In Nederland maakt het niet uit hoe lelijk iets wordt, ouders vinden alles geweldig, hier niet!
´s Avonds ben ik met Anika, Steph en Ariel uit eten geweest, LEKKER!! Het was het cadeautje voor Stephanie haar verjaardag. Het was echt heel erg gezellig, ik weet niet wat er in de rosé en pisco zat maar.. het kwam goed aan. Mja.. een grote gezellige boel! Daarna zijn we nog uitgeweest.

Zondag hebben we de hele dag dingen met de familie gedaan. Met zijn alle opgepropt in de auto en overal heen getourd! Mijn ouders hebben twee stukken land gekocht om nieuwe huizen te bouwen! Ik weet niet maar het was een geslaagde dag. Ik ben alleen uit mijn broek gescheurd :-( en hij was niet eens te klein! Ik dacht Jonathan even voor te doen hoe je elegant op de quad stapt, hmm.. zo elegant was het dus niet!

Vorige week heb ik de hele week spaanse lessen gehad. Dinsdag was Victor jarig maar hij was samen met Christian naar Lima voor Christian zijn visum aanvraag en het is gelukt!!! Het is heel moeilijk om een visum te krijgen voor de US maar.. mijn familie heeft al een vakantie visum voor 10 jaar en Christian gaat met een programma om te werken en hij spreekt engels, eitje dus!

Afgelopen zondag waren er verkiezingen. Hier heb je stemplicht vanaf je 18de en vanaf 48 uur van te voren geldt er een alcohol verbod. Dus vanaf donderdag avond middernacht mocht er nergens meer alcohol geschonken worden.

Mijn schooltje zit dichtbij het centrum en de afgelopen weken kwamen er elke dag wel protesten of optochten voor politiekepartijen voorbij gelopen. Haha, een dag was ik echt de koningin! Ik stond op het balkon te kijken en toen werd ik opgemerkt, haha! Opeens was de hele optocht naar me aan het zwaaien en schreeuwen, geweldig! Toen hebben we de sambaballen en het trommeltje erbij gepakt om met ze mee te doen, haha, je had er bij moeten zijn! Mijn dag was goed!!

Donderdag dacht ik dat ik Willem zijn ticket voor elkaar had... niet dus! Ik was behoorlijk gefrustreerd.(Voor de gene die het niet weten, Willem is hier over 2 nachtjes, hij arriveerd donderdag in Lima en komt vrijdag om 6:15 ´s ochtends in Arequipa aan!!)

Vrijdag had ik na mijn spaanse lessen salsa les, heel tof! Daarna ben ik naar het hoofdkantoor van Lan gegaan (vliegtuigmaatschappij) om Willem zijn ticket voor elkaar te krijgen. Toen ik uit het kantoor liep liep er net een andere exchange student voorbij, ze was net voor de 3de keer bestolen. Heel erg kut. Hulptroepen opgetrommeld en we zijn gezellig wat gaan eten, daarna naar de bios en daarna naar een café gegaan. Naar dat café moet ik snel weer terug want.. als je het voor elkaar krijgt om een goede crepe te maken hoef je niet te betalen. Dat was heel erg verleidelijk maar.. we hadden ons fototoestel niet mee en zoiets moet je toch echt even vast leggen!

Zaterdag hadden we het feestje van mijn vader. ´s Ochtends hebben we schoongemaakt en Peru zou Peru niet zijn als de visite pas 3 uur later dan gepland op zou komen dagen. Al met al was het een geslaagd feestje, nieuwe familie leden ontmoet en mijn salsa kunsten geshowd samen met Luigi. Mja... er moet nog wat geoefend worden maar.. ze vonden het goed!

Zondag hebben we lekker uitgeslapen opgeruimd en toen kwam Anika, het was de verjaardag van Duncan en wij gingen samen een appeltaart bakken, al met al ging dat goed, tot dat ik hem op de grond liet vallen :o. Maarrr.. geen nood aan de man, in een kom zag het er nog best presentabel uit en ach... zand schuurt de maag!

Vandaag hebben we geen water. Een paar keer in het jaar worden de waterleidingen schoongemaakt en als we geluk hebben duurt dit 24 uur! Mja... even onhandig, dan merk je hoeveel je met water doet!

Ooh... voor de gene die hebben gehoord dat ik van gastgezin zou moeten veranderen, zoals het er nu naar uit ziet hoeft dat niet. Er hebben zich wel wat veranderingen plaats gevonden maar... ik zit nog steeds lekker op mijn plekkie! Mijn moeder hier zei: hoe kan ik mijn eigen dochter nou afstaan? Lief he! Ja.. we hadden al hele scenarios bedacht om mij aan het huis te ketenen maar.. dat is gelukkig niet nodig, hahaha! Hmmduss...

Ik kan niet wachten tot Willem hier is! Spannend, om hem te laten zien hoe ik nu leef want, dat is toch wel even anders maar, wel heel erg tof!!

Chau

  • 22 November 2006 - 22:12

    Dieuwertje:

    Hey meis,

    Willem komt eraan hoor. (Over negen uurtjes precies, het is nu net 10 over 11 namelijk.)De hele fam is hier en we hebben gezellig gegeten. Net nog Willem zijn tas heringepakt. Wat een lading neemt die jongen mee zeg. Ik ga er nu een eind aan maken, want vanacht om 5 uur gaat hier de wekker weer. Alles is klaar dus wij gaan met zijn allen onder de wol.

    Kus Dieuwertje

    P.S. Natuurlijk ook de groetjes van Papa, Mama en Willem.

  • 23 November 2006 - 13:06

    Janny:

    Hallo Emmeke,

    Zo weer van alles meegemaakt de laatste tijd lees ik. Ik volg je verhalen. Echt geweldig zeg wat je daar allemaal beleefd. Iets om nooit meer te vergeten.
    Ik wens je samen met Willem een hele mooie tijd toe.

    Groetjes Janny en Ger, Patrick en Agnieszka

  • 23 November 2006 - 18:17

    Oda:

    FF heel snel.

    You go girl

    Liefs Oda.XX

  • 23 November 2006 - 20:03

    Papa:

    Hoi lieve jongste,

    Willem die is op dit moment al dichter bij jou dan bij ons. Vanochtend om 8.22 was de Airbus A321 van Iberia,IB 3247,EC-HUK(weet ik niet helemaal zeker) los van de Kaagbaan en door het slechte weer was ie zo in de wolken verdwenen. Om 10.46 uur is ie in Madrid geland. Rond 11 uur belde hij ons op. We reden net Oudeschild binnen. Hij was eerder in Madrid dan wij op Texel. Hij had samen met Sven Kramer, Irene Wust, Pauline van Deutekom en Danny Blind gereisd. De Airbus A 340 is om 12.58 uur uit Madrid richting Lima vertrokken en die hangt nu al 8 uur,dus nog en uur of 4 te gaan.
    Je hebt weer een leuk stukje geschreven. Veel plezier met onzemiddelste en jouw grote broer. XX Papa.

  • 24 November 2006 - 04:53

    Willem:

    ja ja ik zit nu op het vliegveld van lima het is nog erg druk dus ik denk ik ga maar ff internetten en dan straks rond 7 uur ben ik ook in arequipa

  • 24 November 2006 - 20:16

    Johan:

    Ik ben er ook weer eens zoals je ziet. Je hebt weer een leuk verhaal geschreven en inmiddels al veel beleefd daar. Het is goed om te lezen dat je je zo verheugd op de komst van je broer,nog ff en dan zijn wij er ook,dus tot 25 December. Groetjes Johan.

  • 25 November 2006 - 11:05

    Marleen En Ed:

    dag lieve grote nicht. Wat een geweldig verhaal weer. Wij zijn even niet meer op de hoogte van ons familieleven, want het is een grote verrassing dat Willem inmiddels echt vertrokken is. Wat leuk. Tot hoe lang gaat hij blijven? Wij hebben inmiddels betaald en het is nog 4 weken en dan komen wij ook. Blijf vooral genieten. Liefs van Ed en Marleen.

  • 27 November 2006 - 17:40

    Aafke:

    Heej emmeke!!
    leuk dat het zo goed gaat daar,
    enne... dans ze he!!!

    groetjes Aafke

  • 30 November 2006 - 11:58

    Marion:

    Zo, een tijdje je site niet gelezen. Maar wat maak jij allemaal mee zeg. Tjonge wat stoer van je om in een land, met een totaal andere cultuur en zover weg, je plekje te vinden. Kun je op Texel straks spaanse les aan ons geven?
    Willem is gearriveerd inmiddels, hardstikke leuk voor je. Geniet maar!!!

  • 04 December 2006 - 17:34

    Brett:

    Haa, Emmeke
    ik vind altijd leuk om je verhalen te lezen . Volgensmij komen er te best veel mensen naar je toe:P
    veel plezier nog!!!

    DOeii Brett...

  • 07 December 2006 - 19:50

    Lyda:

    hoi Emmeke
    Leuk te lezen dat je het tof is in Peru. Geniet lekker met je broer en gan maar veel foto's maken. groetjes,
    Rene, Lyda, Guido Elise en Jarno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2007

Hora Peruana

24 December 2006

Maria Rayan Willen

22 November 2006

Nog 2 nachtjes..!!!

03 November 2006

B E A UTIFUL!!!

26 Oktober 2006

Long time no see!!
Emmeke

Actief sinds 04 Juli 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 29287

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: